
مهتاب به داد شیراز رسید
19:19 - 2026/06/28
مصرف مداوم آب و مایعات، مهمترین راه پیشگیری از گرمازدگی
20:01 - 2026/06/28مدیر گروه بیماریهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد ابتلا به تب دنگی در استان فارس ثبت نشده است، گفت: اقدامات مراقبتی و برنامههای پیشگیرانه برای رصد پشه آئدس و جلوگیری از استقرار آن در استان بهصورت مستمر ادامه دارد.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،
دکتر «مهدی نجات» با اشاره به وضعیت بیماری تب دنگی در استان فارس، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ مورد ابتلا به تب دنگی در فارس گزارش نشده و تمامی نظامهای مراقبتی و پایش بیماری در سطح استان بهصورت فعال در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه پشه آئدس بهعنوان ناقل بیماریهایی نظیر تب دنگی، چیکونگونیا و زیکا شناخته میشود، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طریق شبکههای بهداشتی و تیمهای تخصصی، روند پایش و مراقبت حشرهشناسی را بهصورت مستمر دنبال میکند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، اقدامات لازم به سرعت انجام میشود.
دکتر نجات ادامه داد: با توجه به اهمیت پیشگیری، از شهروندان درخواست میشود در حذف محلهای تجمع آبهای راکد، از جمله ظروف بدون استفاده، مخازن روباز و آبهای جمعشده در محیط پیرامون منازل و اماکن، همکاری لازم را داشته باشند؛ زیرا مدیریت محیطی یکی از مؤثرترین راهکارها برای جلوگیری از تکثیر پشه آئدس است.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچگونه نگرانی از نظر وجود موارد تب دنگی در استان فارس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با آمادگی کامل، برنامههای مراقبتی، آموزشی و پیشگیرانه را ادامه میدهد و هرگونه اطلاعرسانی در این زمینه صرفاً از طریق مراجع رسمی و تخصصی انجام خواهد شد.



