![](https://farseberooz.ir/wp-content/uploads/2024/05/images-150x150.jpeg)
نوبرانه های بهاری کهنه دل آزار!
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷انتصاب سرپرست انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت خط ریلی شیراز -بوشهر را پس از یک بازدید ۱۴ ساعته اعلام کرد.
به گزارش پایگاه خبری فارس به روز، جعفر قادری نماینده مردم شریف شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نوشت:
به اتفاق آقایان رجا مشاور عمرانی استاندار فارس، غلامی مدیرکل شرکت زیرساخت و فروردین نماینده فیروزآباد به مدت ۱۴ ساعت توفیقی حاصل شد تا از عملیات زیرسازی و احداث تونلهای متعدد قطعات مختلف خط_ریلی_شیراز_بوشهر در شهرستانهای کوار، فیروزآباد و فراشبند بازدید داشته باشیم.
خوشبختانه همه قطعات راه آهن در این شهرستانها فعال است به جز دو زیرقطعه حدود ۳۰ کیلومتری که در اختیار #قرارگاه_خاتم است و هنوز پیشپرداخت دریافت نکرده است و امیدواریم که پیشپرداخت این قطعات جزئی هم انجام و این دو قطعه جزئی هم فعال شود.
علاوه بر اینها انتظار داریم که قطعات ۱ و ۲ حد فاصله زرقان تا پلیسراه پل فسا به طول ۱۰۰ کیلومتر (که پس از انصراف پیمانکار قبلی، پیمانکاران جدید برای بازدید از طرح و سایت به شیراز سفر کردهاند) زودتر به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شود.
انتظار بر این است که قطعه ۳ حد فاصله پلیس راه پل فسا تا کوار هم سریعتر تعیین تکلیف و به مناقصه واگذار شود.
با این فعالیتی که پیمانکاران در قطعات مختلف دارند نیاز است که سریعتر عملیات روسازی این قطعات هم به پیمانکاران واگذار شود تا سریعتر شاهد افتتاح خط آهن ۴۵۰ کیلومتری شیراز – بوشهر باشیم.
در این بازدیدها با مشکلات و گرههای اجرایی پیمانکاران آشنا شدیم و قرار شد که با کمک مسئولین محلی و استانی مشکلات پیمانکاران پیگیری شود.
مردم استان فارس اطلاع دارند که تمام قطعات خط ریلی شیراز-بوشهر در استان_بوشهر هم فعال است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و چون منابع مالی اجرای زیرسازی، روسازی و ریل گذاری این خط از محل تهاتر نفت به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار تامین میشود.
امیدوار هستیم که ۳ تا ۴ سال آینده این خط به بهرهبرداری برسد و یکی از یادگارهای دوران ریاست جمهوری شهید آیتالله رئیسی تقدیم مردم فارس شود.
انتهای پیام/