نوبرانه های بهاری کهنه دل آزار!
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶انتصاب سرپرست انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت خط ریلی شیراز -بوشهر را پس از یک بازدید ۱۴ ساعته اعلام کرد.
جعفر قادری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری فارس به روز اظهار داشت: به اتفاق آقایان رجا مشاور عمرانی استاندار فارس، غلامی مدیرکل شرکت زیرساخت و فروردین نماینده فیروزآباد به مدت ۱۴ ساعت توفیقی حاصل شد تا از عملیات زیرسازی و احداث تونلهای متعدد قطعات مختلف خط_ریلی_شیراز_بوشهر در شهرستانهای کوار، فیروزآباد و فراشبند بازدید داشته باشیم.
وی افزود: خوشبختانه همه قطعات راه آهن در این شهرستانها فعال است به جز دو زیرقطعه حدود ۳۰ کیلومتری که در اختیار #قرارگاه_خاتم است و هنوز پیشپرداخت دریافت نکرده است و امیدواریم که پیشپرداخت این قطعات جزئی هم انجام و این دو قطعه جزئی هم فعال شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علاوه بر اینها انتظار داریم که قطعات ۱ و ۲ حد فاصله زرقان تا پلیسراه پل فسا به طول ۱۰۰ کیلومتر (که پس از انصراف پیمانکار قبلی، پیمانکاران جدید برای بازدید از طرح و سایت به شیراز سفر کردهاند) زودتر به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شود. انتظار بر این است که قطعه ۳ حد فاصله پلیس راه پل فسا تا کوار هم سریعتر تعیین تکلیف و به مناقصه واگذار شود.
قادری گفت: با این فعالیتی که پیمانکاران در قطعات مختلف دارند نیاز است که سریعتر عملیات روسازی این قطعات هم به پیمانکاران واگذار شود تا سریعتر شاهد افتتاح خط آهن ۴۵۰ کیلومتری شیراز – بوشهر باشیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در این بازدیدها با مشکلات و گرههای اجرایی پیمانکاران آشنا شدیم و قرار شد که با کمک مسئولین محلی و استانی مشکلات پیمانکاران پیگیری شود، افزود: مردم استان فارس اطلاع دارند که تمام قطعات خط ریلی شیراز-بوشهر در استان_بوشهر هم فعال است و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و چون منابع مالی اجرای زیرسازی، روسازی و ریل گذاری این خط از محل تهاتر نفت به مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار تامین میشود.
نماینده شیراز خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که ۳ تا ۴ سال آینده این خط به بهرهبرداری برسد و یکی از یادگارهای دوران ریاست جمهوری شهید آیتالله رئیسی تقدیم مردم فارس شود.
خبرنگار: لیلا رامش جان
انتهای پیام/